Afval scheiden binnen een bedrijf vereist een gestructureerde aanpak om ervoor te zorgen dat afval op een efficiënte, milieuvriendelijke en kosten bewuste manier te verwerken. In dit artikel gaan wij in op welke wijze binnen uw organisatie, de vrijgekomen afvalstromen op de juiste wijze te inventariseren om te voldoen aan de laatste richtlijnen inzake het scheiden van afval. De volgende punten worden behandeld:
De eerste stap is om te identificeren welke soorten afval je bedrijf produceert. Dit kan onder andere bestaan uit:
Ontwikkel een systeem waarmee werknemers afval gemakkelijk kunnen scheiden. Dit kan bestaan uit:
Zorg ervoor dat alle medewerkers op de hoogte zijn van het afvalscheidingsbeleid. Dit kan door:
Werk samen met lokale afvalinzamelingsbedrijven om ervoor te zorgen dat het gescheiden afval op de juiste manier van inzamelen en verwerken. Informeer naar de specifieke eisen van de inzamelaars, zoals:
Regelmatige monitoring en evaluatie van het afvalscheidingssysteem helpen om verbeteringen door te voeren en naleving te waarborgen. Dit kan door:
Naast afvalscheiding kunnen bedrijven ook andere maatregelen nemen om duurzaamheid te bevorderen, zoals:
Door deze stappen te volgen, kan je bedrijf bijdragen aan een beter milieu en voldoen aan de wettelijke verplichtingen met betrekking tot afvalbeheer.
INKOPER MKB geeft advies in het afval scheiden en zorgt voor collectieve scherpe condities op de afvoer van alle afvalstromen. De inzameling van het bedrijfsafval, papier, klein gevaarlijk afval en alle andere afvalstromen kunnen wij verzorgen. Wij faciliteren de verwerking van opdrachten en houden deze in de gaten. INKOPER MKB zorgt voor 15 tot 50% lagere facturen dan die u nu ontvangt van uw afvalinzamelaar. Wij staan voor een maatschappelijk verantwoorde afvalinzameling en verwerking. U kunt fors besparen door effectief afvalmanagement toe te passen. Niet alleen door de juiste partijen in te schakelen, maar vooral door de juiste afspraken met hen te maken.
We zijn overgestapt met onze bedrijfsverzekeringen door INKOPER MKB. Na jarenlang bij dezelfde verzekeraar te hebben gezeten, begonnen wij steeds meer de persoonlijke ondersteuning inzake onze verzekeringen te missen. Als expert in transportoplossingen voor diagnose, reparatie, onderhoud en keuringen aan bedrijfswagens zijn verzekeringen zeer belangrijk binnen onze bedrijfsvoering. De kosten van het verzekeren zijn aanzienlijk en daarom moeten wij er van uit kunnen gaan dat het verzekerde ook past bij onze bedrijfsvoering.
INKOPER MKB heeft hun partner in verzekeringen L&M Adviesgroep aan ons voorgesteld. L&M Adviesgroep hebben onze verzekeringsbehoefte geïnventariseerd. Door de persoonlijke benadering en kennis van zaken, zijn wij weer op up-to-date qua verzekeringen. Door het jaarlijkse relatieonderhoud, blijft ons verzekeringspakket ook op lange termijn goed geregeld. Doordat INKOPER MKB ons aanspreekpunt is weten wij dat de tarieven en voorwaarden altijd scherp zijn. Daarnaast is het persoonlijk contact bij de leveranciers en INKOPER MKB echt een plus punt.
Wij zijn blij dat INKOPER MKB onze inkooppartner is, hierdoor weten wij dat de tot hen behorende leveranciers ook een super dienstverlening hebben.
Annet Walgien, Truck- en Trailerservice Heerhugowaard B.V.