Het innen van te laat of niet-betaalde facturen is een uitdaging waar veel bedrijven mee te maken krijgen. Dit proces kan niet alleen tijdrovend zijn, maar ook de focus van uw kernactiviteiten afleiden. Het inschakelen van een professioneel incassobureau, zoals TKB, kan in dergelijke situaties uitkomst bieden. In dit artikel bespreken we de voordelen van het uitbesteden van incasso’s, de werkwijze van TKB en de speciale afspraken voor leden van INKOPER MKB.
Het uitbesteden van incassotrajecten aan een gespecialiseerd bureau biedt diverse voordelen:
TKB is gespecialiseerd in het daadkrachtig en resultaatgericht incasseren van openstaande vorderingen. Onze aanpak kenmerkt zich door snelheid, transparantie en een focus op klanttevredenheid.
No cure, no pay
Voor leden van INKOPER MKB werkt TKB op basis van het ‘no cure, no pay’-principe. Dit betekent dat er geen kosten in rekening worden gebracht als de vordering niet succesvol wordt geïncasseerd. De gemaakte kosten om uw vordering te innen, verhalen wij op uw debiteur. Bij gebrek aan verhaalsmogelijkheden sluiten wij het dossier kosteloos.
Ons incassotraject bestaat uit drie fasen:
Tariefstelling
TKB biedt de gehele minnelijke fase aan op basis van ‘no cure, no pay’. Er zijn geen abonnementskosten, dossier- of behandelingskosten. Bij succesvol geïncasseerde dossiers ontvangt u de hoofdsom en rente. Indien de incassokosten niet op de debiteur verhaald kunnen worden, worden deze conform de WIK (Wet Incassokosten) bij u in rekening gebracht.
Als lid van INKOPER MKB profiteert u van extra voordelen bij TKB:
Het uitbesteden van uw incassotrajecten aan een professioneel bureau als TKB biedt talrijke voordelen. Met een klantgerichte aanpak, transparante werkwijze en speciale afspraken voor leden van INKOPER MKB zorgen wij voor een efficiënt incassoproces. Dit stelt u in staat om uw focus te behouden op uw kernactiviteiten, terwijl wij ons inzetten voor het succesvol incasseren van uw openstaande vorderingen.
INKOPER MKB heeft ons zeer goed geholpen. Helaas hebben wij akkoord gegeven op een voorstel van een Rotterdamse telecomaanbieder. We zouden overstappen naar VOIP, deze belofte is nooit waargemaakt, maar we hebben wel de kosten gemaakt. INKOPER MKB heeft ons geholpen om de overeenkomsten bij deze Rotterdamse telecomaanbieder op te zeggen en waar nodig ons voorzien van advies.
We hebben de geleverde toestellen teruggestuurd naar de Rotterdamse telecomaanbieder en zowaar vandaag twee credit nota’s ontvangen. We wilden jullie toch even laten weten dat het nu geregeld is, het geld heb ik nog wel niet ontvangen maar we gaan er van uit dat het goed komt. Mocht ik als nog een keer over gaan naar internet bellen omdat onze centrale wat verouderd is kom ik bij jullie voor informatie. Nogmaals bedankt, alleen hadden we het niet gered.
Lineke Wolters, Vakgarage Wolters