Uw besparing, onze zorg!

Handopname Grootverbruik gasaansluiting verdwijnt

Gasmeter

Heeft u op dit moment een Grootverbruik aansluiting die middels handopname jaarlijks wordt uitgelezen? Dan gaat er de komende jaren een wijziging doorgevoerd worden. De grootverbruik (G2C) gasaansluitingen worden tot op heden jaarlijks middels handopname uitgelezen. Dit zorgde er voor dat uw energieleverancier u een voorschot in rekening bracht op basis van uw geschatte verbruik.  Sinds 1 februari 2017 heeft de Autoriteit Consument en Markt (ACM) een wijziging doorgevoerd waarbij deze meters maandelijks bemeten moeten gaan worden. Dit houdt in dat uw meters gewisseld gaan worden en dat er nieuwe overeenkomsten afgesloten dienen te gaan worden. De nieuwe te plaatsen meter is een zogenoemde telemetrie of ‘slimme’ meter, die op afstand uitgelezen kan worden.

Beschikt u over een G2C gasaansluiting? Dan verandert er vooralsnog niets. Vanaf 1 februari worden wel alle nieuwe aansluitingen direct maandelijks bemeten, middels de slimme meter. Voor de bestaande gasaansluitingen heeft de ACM drie jaar uitgetrokken om deze gefaseerd aan te passen. De komende drie jaar zal de handopname verdwijnen en plaatsmaken voor een slimme telemetrische meter.

Een voordeel van deze wijziging in de manier van afrekenen is dat u direct inzage krijgt in uw verbruiken van afgelopen maand en niet achteraf nog met een onverwachte hoge gasrekening wordt verrast.

Helaas hebben wij akkoord gegeven op een voorstel van een Rotterdamse telecomaanbieder. We zouden overstappen naar VOIP, deze belofte is nooit waargemaakt, maar we hebben wel de kosten gemaakt. INKOPER MKB heeft ons geholpen om de overeenkomsten bij deze Rotterdamse telecomaanbieder op te zeggen en waar nodig ons voorzien van advies.

We hebben de geleverde toestellen teruggestuurd naar de Rotterdamse telecomaanbieder en zowaar vandaag twee credit nota’s ontvangen.

We wilden jullie toch even laten weten dat het nu geregeld is, het geld heb ik nog wel niet ontvangen maar we gaan er van uit dat het goed komt. Mocht ik als nog een keer over gaan naar internet bellen omdat onze centrale wat verouderd is kom ik bij jullie voor informatie. Nogmaals bedankt, alleen hadden we het niet gered.

Lineke Wolters, Vakgarage Wolters

Wilt u weten of u kunt besparen? Vraag de gratis besparingsscan aan!