Het innen van te laat of niet-betaalde facturen is een uitdaging waar veel bedrijven mee te maken krijgen. Dit proces kan niet alleen tijdrovend zijn, maar ook de focus van uw kernactiviteiten afleiden. Het inschakelen van een professioneel incassobureau, zoals TKB, kan in dergelijke situaties uitkomst bieden. In dit artikel bespreken we de voordelen van het uitbesteden van incasso’s, de werkwijze van TKB en de speciale afspraken voor leden van INKOPER MKB.
Het uitbesteden van incassotrajecten aan een gespecialiseerd bureau biedt diverse voordelen:
TKB is gespecialiseerd in het daadkrachtig en resultaatgericht incasseren van openstaande vorderingen. Onze aanpak kenmerkt zich door snelheid, transparantie en een focus op klanttevredenheid.
No cure, no pay
Voor leden van INKOPER MKB werkt TKB op basis van het ‘no cure, no pay’-principe. Dit betekent dat er geen kosten in rekening worden gebracht als de vordering niet succesvol wordt geïncasseerd. De gemaakte kosten om uw vordering te innen, verhalen wij op uw debiteur. Bij gebrek aan verhaalsmogelijkheden sluiten wij het dossier kosteloos.
Ons incassotraject bestaat uit drie fasen:
Tariefstelling
TKB biedt de gehele minnelijke fase aan op basis van ‘no cure, no pay’. Er zijn geen abonnementskosten, dossier- of behandelingskosten. Bij succesvol geïncasseerde dossiers ontvangt u de hoofdsom en rente. Indien de incassokosten niet op de debiteur verhaald kunnen worden, worden deze conform de WIK (Wet Incassokosten) bij u in rekening gebracht.
Als lid van INKOPER MKB profiteert u van extra voordelen bij TKB:
Het uitbesteden van uw incassotrajecten aan een professioneel bureau als TKB biedt talrijke voordelen. Met een klantgerichte aanpak, transparante werkwijze en speciale afspraken voor leden van INKOPER MKB zorgen wij voor een efficiënt incassoproces. Dit stelt u in staat om uw focus te behouden op uw kernactiviteiten, terwijl wij ons inzetten voor het succesvol incasseren van uw openstaande vorderingen.
Doordat wij een Vakgarage zijn, komen wij ook in aanraking met de inkooppartners van hen. Daardoor zijn wij bekend geraakt met INKOPER MKB, de facilitaire inkooppartner voor Vakgarage.
Sinds 2021 hebben wij onze contracten voor afvalinzameling, energie, telefonie en onderhoud aan de overheaddeuren en blusmiddelen onderbracht bij INKOPER MKB. En zijn zeer tevreden over hun dienstverlening en bereikbaarheid.
De opstart verliep niet soepel. In de afgelopen 30 jaar hadden wij een mooie verzameling aan contracten opgebouwd. Bij het overzetten van de contracten kwamen alle loze overeenkomsten ook aan het licht. Samen met INKOPER MKB hebben we alle abonnementen tegen het licht gehouden. Hierdoor hebben wij ook een groot aantal abonnementen kunnen beëindigen.
Doordat INKOPER MKB het aanspreekpunt is voor al onze vragen, weten zij wat er speelt bij ons bedrijf. Zo heeft INKOPER MKB er voor gezorgd dat de inzameling van het bedrijfsafval nu goed wordt uitgevoerd. Bij de opstart liep dit niet soepel, maar nu zijn wij dik tevreden. INKOPER MKB bemiddeld in dit soort situaties en zorgt dat het wordt opgelost. Het kost ons geen tijd. Wij kunnen gewoon doorgaan met onze werkzaamheden in de garage zelf.
Voor de telefonie hebben wij ook gebruik gemaakt van de kennis van INKOPER MKB en hun partner 0031 ICT. Zij hebben er voor gezorgd dat wij goed internet hebben en daarnaast de juiste telefonie oplossing, zodat wij altijd bereikbaar zijn voor onze klanten. Ook de telecompartner denkt met ons mee, hoe zaken ingeregeld kunnen worden.
Het is lekker dat er ook nog bedrijven zijn die met ons meedenken. Dus niet gaan voor de eenmalige actie en daarna niets meer van zich laten horen. Hiervoor hebben wij nu INKOPER MKB.
Bryan Eerden, Automobielbedrijf Hieltjes