In de hele technische- en transportsector zijn er op dit moment grote tekorten aan personeel. Helaas ontkomen onze partners/leveranciers ook niet aan deze tekorten. Er wordt hard gewerkt door onze partners om te zorgen dat u zo min mogelijk van deze tekorten merkt. Door omstandigheden lukt dit helaas niet altijd.
Zoals u zelf waarschijnlijk gemerkt heeft is goed personeel werven en vasthouden een steeds grotere uitdaging. Bij onze partners ziet men dat ook in. Een loonsverhoging is niet het enige wat nieuwe medewerkers trekt en behoudt. Een andere optie is medewerkers breder inzetbaar te maken binnen de organisatie. Dit houdt in meer verantwoordelijkheid voor de medewerker zelf, wat een extra motivatie kan zijn. Daarnaast kunnen deze medewerkers ook de gaten opvullen die in de planning vallen.
Het strakker plannen en optimaliseren van de routes wordt constant doorgevoerd. Hierdoor wordt de efficiëntie verhoogd. De effectiviteit bevorderd dit niet altijd.
Deze oplossingen zijn helaas niet het zogezegde “ei van Columbus”. Het kan dus de komende tijd voorkomen dat u langer op de uitvoering dient te wachten dan u gewend bent. Dit is een trend die terug te zien is bij alle leveranciers.
Onderstaand geven we kort weer wat dit voor u kan inhouden:
Bij Renewizien we dat door route optimalisatie het voor kan komen dat zij voor 7:00 uur al langskomen om containers te legen. In het uiterste geval worden er routes in het geheel uit de planning gehaald.
Voor een optimale dienstverlening en snelle afhandeling, is het verzoek om containers zo dicht mogelijk aan de weg aan te bieden. Zeker in de zomerperiode als uw vaste chauffeur op vakantie is, kan het zijn dat de vervanger niet dezelfde handeling uitvoert zoals u gewend bent.
Voor de afvoer van afgewerkte olie hanteren we altijd een inzamelperiode van uiterlijk 10 werkdagen. Op dit moment kan het voorkomen dat men deze periode door personeelstekort niet kan nakomen. Het is altijd mogelijk om een 60ltr of 200ltr vat bij te plaatsen om te vullen. De chauffeur zal deze dan ook leeg halen, tegelijkertijd met het legen van de bulktank.
Ook bij de onderhoudsbedrijven, voor bijvoorbeeld de hefbruggen en overheaddeuren zien we dat het personeelskort de bedrijven tot een andere manier van werken dwingt. Vanuit onze leveranciers wordt er voor gezorgd dat het bedrijfsproces niet stil komt te liggen. Door bijvoorbeeld het keuren van APK middelen voorrang te geven op de niet APK noodzakelijke middelen. Uiteindelijk wordt alles gekeurd, maar in etappes.
Op dit moment zien we met name in de randstad de bovenstaande zaken naar voren komen. Helaas is dit een markt breed probleem, dus bij een overstap naar een andere partij, kan hetzelfde voorkomen.
Mocht u een niet uitgevoerde lediging hebben. Neem contact op met INKOPER MKB. Dan zorgen wij voor een passende oplossing. Daarnaast kunnen wij onze partners monitoren en daardoor ook de dienstverlening waarborgen. Ook het plaatsen van een vervangende lediging plaats je via INKOPER MKB. Dit kan via info@inkopermkb.nl of bel naar 0299-820970.
Als ondernemer in de Automotive branche, is het vinden van betrouwbare partners die helpen bij het stroomlijnen van bedrijfsprocessen van onschatbare waarde. De diensten van INKOPER MKB hebben niet alleen mijn verwachtingen overtroffen, maar hebben ook impact gehad op de efficiëntie en financiën binnen ons bedrijf. Hier is waarom:
Ontzorgen: Het team INKOPER MKB begrijpt de behoeften van ons als geen ander. Door INKOPER MKB in te schakelen, kunnen wij ons concentreren op de kernactiviteiten van ons bedrijf. Het selecteren van leveranciers, het onderhandelen over prijzen, ze hebben alle zorgen uit handen genomen, wat me waardevolle tijd en energie heeft bespaard.
Collectieve Korting: Één van de meest opvallende voordelen van samenwerken met INKOPER MKB is het verkrijgen van toegang tot collectieve kortingen. Door de krachten te bundelen met andere bedrijven, hebben wij geprofiteerd van aanzienlijke besparingen op onze inkoopkosten.
Totaal Aanbod: Wat INKOPER MKB onderscheidt, is hun uitgebreide totaal aanbod. Niet alleen hebben ze geholpen bij het vinden van leveranciers voor mijn standaardbehoeften, maar ze hebben ook op maat gemaakte oplossingen geboden voor specifieke vereisten van mijn bedrijf. Of het nu gaat om telefonie, afval of industriële gassen, ze hebben een breed scala aan producten en diensten beschikbaar, waardoor we één centrale partner hebben voor de inkoop. Ook voor de rest van de medewerkers is er nog maar één leverancier, zodat er niet vreemd wordt ingekocht.
Al met al kunnen wij INKOPER MKB van harte aanbevelen aan elke ondernemer in het MKB-segment die op zoek is naar een betrouwbare, efficiënte en kostenbesparende inkooppartner. Hun vermogen om te ontzorgen, collectieve kortingen te bieden en een uitgebreid totaal aanbod te leveren, heeft ons bedrijf Merkservice Vught B.V getransformeerd en mijn operationele lasten verlicht. Met INKOPER MKB aan mijn zijde, zijn wij vol vertrouwen over de toekomst van mijn bedrijf en kijken wij uit naar een voortdurende samenwerking met het team van INKOPER MKB.
Samir Bousetta, Merkservice Vught B.V.