Uw besparing, onze zorg!

Te laat met melden?

De energiebesparingsplicht is voor veel ondernemers een groot vraagteken of voor het gevoel een onnodige tijdverspilling. Vanuit INKOPER MKB hebben wij al veel klanten kunnen informeren inzake de jaar verbruiken op elektriciteit en gas. Dit om uit te zoeken of de klant daadwerkelijk aan de energiebesparingsplicht en het bijbehorende papierwerk dient te verzorgen. Indien een organisatie meer dan 50.000 kWh elektriciteit en/of meer dan 25.000 m3 gas per jaar verbruikt, dient deze te voldoen aan de energie besparingsplicht.

Welke maatregelen dienen er getroffen te worden?

Voor de energie besparingsplicht is een organisatie verplicht om de energie besparende maatregelen die ondernomen gaan worden of zijn genomen op te geven. Bij het nemen van energie besparende maatregelen, wordt er door de overheid de volgende stelregel gehanteerd; De maatregelen om energie te besparen dienen zich binnen 5 jaar terug te verdienen.
Hierbij kan men denken aan het isoleren van het gebouw, vervangen van de bestaande verlichting voor led-verlichting en het aanschaffen van energiebeheerssystemen. Een andere manier van snel resultaat behalen is het plaatsen van aanwezigheidsmelders of tijdschakelaars op de bestaande verlichting.

De helft van de organisaties waar de energie besparingsplicht voor geldt, heeft op dit moment de melding al verzorgd. Het gaat om ongeveer 25.000 organisaties die de melding reeds verzorgd hebben. Daarnaast zijn er duizenden organisaties die alle voorbereidingen hebben getroffen om de rapportage op korte termijn in te dienen. Dit kan middels de volgende link (https://mijn.rvo.nl/informatieplicht-energiebesparing).

Valt u binnen de doelgroep om aan de meldplicht te voldoen en heeft u nog niets ondernomen? INKOPER MKB geeft u graag advies. Meer weten over onze dienstverlening? Wij komen graag bij u langs. Laat uw gegevens HIER achter en wij nemen contact met u op.

INKOPER MKB klant Willem Schoon Purmerend

Het fijne aan INKOPER MKB vind ik dat ze niet eenmalig met een goede deal komen, maar zich voor je blijven inzetten. Na een besparing van ruim € 1.545,- op afval, energie en telefonie het eerste jaar, kunnen ze mijn bedrijf nu nog eens € 950,- aan extra besparingen brengen. Dit door vaste telefonie nog verder te verbeteren en daarnaast mobiele telefonie en onderhoud hefbruggen voor mij op te pakken.

Willem Schoon, Vakgarage Willem Schoon

Wilt u weten of u kunt besparen? Vraag de gratis besparingsscan aan!