Uw besparing, onze zorg!

15-jarig jubileum INKOPER MKB

Het inkoopcollectief INKOPER MKB, gevestigd in Purmerend, viert deze maand zijn 15-jarig bestaan. Het bedrijf, opgericht door Peter Duijn en destijds Rogier Roet, begon ooit met een sterke focus op de Automotive sector. Na een aantal jaar is er een derde compagnon toegetreden. Door de komst van Erik Karhof heeft INKOPER MKB het werkterrein uitgebreid en bedient naast carrosseriebedrijven nu ook scheepswerven, vastgoedbeheerders, veehouders, loonwerk- en metaalbedrijven.

Oorsprong en groei

In 2009 werd INKOPER MKB opgericht met als doel MKB-bedrijven in de Automotive sector te helpen bij het realiseren van kostenbesparingen op hun inkoop van facilitaire zaken. Het concept bleek al snel een succes, waarbij de besparingen voor klanten vaak direct merkbaar waren. Het idee was simpel maar effectief: door de inkoopkracht van meerdere bedrijven te bundelen, kon INKOPER MKB betere tarieven en gunstigere contractvoorwaarden uitonderhandelen.

Waar in eerste instantie Noord- en Zuid-Holland de regio’s waar INKOPER MKB actief is, is de regio uitgebreid naar heel Nederland. Op dit moment zitten de klanten van Uithuizen tot Maastricht en van Terneuzen tot en met Den Helder.

Uitbreiding naar nieuwe sectoren

In de loop der jaren zag INKOPER MKB kansen om zijn diensten uit te breiden naar andere sectoren. Dit resulteerde in succesvolle samenwerkingen met scheepswerven, carrosseriebedrijven, vastgoedbeheerders en metaalbewerkers. Door deze verbreding heeft INKOPER MKB zijn klantenbestand divers kunnen houden en zijn expertise op verschillende markten kunnen toepassen.

Peter Duijn, medeoprichter en huidig eigenaar van INKOPER MKB, zegt over deze ontwikkeling: “Onze kracht ligt in het begrijpen van de specifieke behoeften van elke sector. Of het nu gaat om Automotive of vastgoedbeheer, wij weten hoe we de beste deals kunnen sluiten en duurzame relaties met leveranciers kunnen opbouwen.”

Blijvende impact en toekomstvisie

Een belangrijk kenmerk van INKOPER MKB is de voortdurende optimalisatie van inkoopprocessen voor hun klanten. Na het initiële succes van kostenbesparing blijft het bedrijf zich inzetten om tarieven scherp te houden en contractvoorwaarden voortdurend te herzien en te verbeteren. Dit garandeert dat klanten niet alleen eenmalige besparingen zien, maar ook op de lange termijn profiteren van voordelige inkoopvoorwaarden.

Op de vraag wat de toekomst brengt voor INKOPER MKB, antwoordt Duijn optimistisch: “We blijven groeien en ons aanpassen aan de veranderende marktomstandigheden. Onze missie is om MKB-bedrijven te helpen succesvol te blijven door slimme inkoopstrategieën. Met het huidige team van medewerkers, weet ik dat wij onze sterke dienstverlening alleen nog verder kunnen uitbreiden. We kijken ernaar uit om in de komende jaren nog meer sectoren te betreden en onze klantenkring verder uit te breiden.”

Contactinformatie

Meer informatie over INKOPER MKB en hun diensten? neem een kijkje op website (www.inkopermkb.nl) of neem contact op via info@inkopermkb.nl.

Over INKOPER MKB

INKOPER MKB is een toonaangevend inkoopcollectief gevestigd in Purmerend. Opgericht in 2009 biedt het bedrijf inkoopdiensten aan voor verschillende sectoren, waaronder automotive, scheepswerven, carrosseriebedrijven, vastgoedbeheerders en metaalbewerkers. Het doel is om MKB-bedrijven te helpen bij het realiseren van kostenbesparingen en het optimaliseren van inkoopprocessen

INKOPER MKB heeft ons zeer goed geholpen. Helaas hebben wij akkoord gegeven op een voorstel van een Rotterdamse telecomaanbieder. We zouden overstappen naar VOIP, deze belofte is nooit waargemaakt, maar we hebben wel de kosten gemaakt. INKOPER MKB heeft ons geholpen om de overeenkomsten bij deze Rotterdamse telecomaanbieder op te zeggen en waar nodig ons voorzien van advies.

We hebben de geleverde toestellen teruggestuurd naar de Rotterdamse telecomaanbieder en zowaar vandaag twee credit nota’s ontvangen. We wilden jullie toch even laten weten dat het nu geregeld is, het geld heb ik nog wel niet ontvangen maar we gaan er van uit dat het goed komt. Mocht ik als nog een keer over gaan naar internet bellen omdat onze centrale wat verouderd is kom ik bij jullie voor informatie. Nogmaals bedankt, alleen hadden we het niet gered.

Lineke Wolters, Vakgarage Wolters

Wilt u weten of u kunt besparen? Vraag de gratis besparingsscan aan!